اگر چیزی فراتر از خارقالعاده بودن وجود دارد، باید خدای جنگ در پلیاستیشن 4 باشد. God of War آنقدر حیرتانگیز، تازه و جذاب است که بازی با این عظمت به راحتی به عنوان یکی از بهترینها شناخته میشود. بازی های تمام دوران از ابتدا تا انتها، توسعه دهندگان استودیو سانتا مونیکا اطمینان حاصل کردند که از هر قطره عرق خود در God of War بدون فیلر یا مکانیک های غیر ضروری استفاده می کنند. War یکی از غولهای بزرگی مانند The Legend of Zelda: Breath of the Wild، Horizon: Zero Dawn و Uncharted 4 است. و این غیرقابل انکار است که بهترین عناصر این بازی ها با چنان دقت و ظرافتی در God of War در کنار هم قرار گرفته اند، به طوری که سایر بازی های ps4 سوم شخص اکشن/ماجراجویی/هک اند اسلش برای سال های آینده بر اساس شایستگی آن مورد قضاوت قرار خواهند گرفت.
کریتوس که حول اساطیر نورس ساخته شده، فراتر از شهوت خود برای انتقام و به سرزمین دوردست میدگارد رفته است، خانواده ای برای خود تشکیل داده و خشم خاموش نشدنی خود را در گذشته به خاک سپرده است. پس از مرگ همسرش، کریتوس و پسرش آترئوس برای سفری طولانی آماده می شوند تا خاکستر همسرش را طبق آخرین آرزوی او پخش کنند. متأسفانه، من این آزادی را ندارم که به عمق روایت بپردازم، اما پس از اتمام بازی، واکنشهای نسبتاً متفاوتی نسبت به آن داشتم. داستان شاید ضعیفترین بخش کل بازی باشد، بدون نیاز به فوریت واقعی که در بازیهای قبلی این سری وجود داشت.
بازی، درست مانند نسخههای قبلی خود، سرشار از شخصیت هستند. سری God of War همیشه مملو از شخصیتهای جالب و جذاب بوده است و آخرین ورودی نیز از این قاعده مستثنی نیست. کریتوس در دوران جوانیاش مردی تند بود و از درون با روحیهی جنگجوی سختگیر شده بود. او در بازی God of War نقش خود را از یک انتقامجو به یک بقا تغییر میدهد. بلافاصله آشکار می شود که کریتوس می خواهد برای پسرش آن شخصیت پدری باشد که خودش هرگز نداشته است، و سفر او در مورد نحوه رسیدگی به حق و نادرست، و اینکه چگونه می خواهد گذشته مرگبار خود را از پسرش پنهان کند، شایسته تحسین است.
از سوی دیگر، آترئوس کودکی دوستداشتنی و پرورشدهنده است که مانند پدرش در دوران یونانیاش در مرگ و نابودی به عنوان وسیلهای برای رسیدن به هدف غرق نمیشود. روح بلند او و عشق او به زندگی طبیعی الهام بخش است و نوعی سبکسرایی را به ارمغان می آورد که فقط یک کودک خردسال می تواند به جدیت جهانی که این شخصیت ها در آن زندگی می کنند بیاورد.
چگونگی تعامل این دو شخصیت متفاوت با یکدیگر، جوهر واقعی داستان و سفر آنها به عنوان پدر و پسر در آن است. لحظاتی از حماقت آترئوس که با عزم کریتوس برای ایجاد وقار و جدی ترین ذهن قبل و در هر موقعیتی به پایان رسیده است .
از نظر مکانیکی، God of War تقریباً بی عیب و نقص و با شکوه ساخته شده است. کریتوس و شرکت برای سریالی که به تئاتری بودن علاقه دارد، یک گام شگفتانگیز به سمت واقعیتی پایهدارتر برداشتهاند. داستان با موضوع غم انگیز تری از دست دادن شخصی و در عین حال بقا تنظیم شده است و این تغییر لحن در نحوه بازی نیز منعکس می شود.
این بدان معناست که بازی بسیار کند شروع میشود، اما با پیشرفت بیشتر و به دست آوردن آیتمها و تواناییهای جدید، سرعت آن افزایش مییابد. در بیشتر موارد، God of War با وجود اینکه در طبیعت باز است، احساس بسیار خطی نسبت به محیط های خود دارد. هنوز هم این روند از نقطه A به نقطه B را دارد، اما طراحی سطح حس بسیار محکم تر و کنترل شده تری ایجاد می کند، که لزوما چیز بدی نیست. و بله، کریتوس نمی تواند بپرد - اما این مهم نیست. زیرا حدود یک ساعت پس از بازی، شما کاملا فراموش کرده اید که نمی توانید مانند یک دیوانه از همه جا بپرید و در حال کاوش در دنیای نفس گیر در نمایش خواهید بود.
آیا شما این متن را پسندیدید ؟ جهت ثبت ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .
جهت ثبت نظر ابتدا در سیستم ثبت نام کنید.