PS4 Pro درمقابل Xbox One X: کدام کنسول را باید تهیه کنید؟

PS4 Pro درمقابل Xbox One X: کدام کنسول را باید تهیه کنید؟

 Xbox One X در مقابل PS4 Pro

ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن 4 پرو شباهت های زیادی دارند. هر دو ارتقاء نسل میانی هستند که می توانند بازی ها را بهتر از نسخه های قبلی خود جلوه دهند و عملکرد بهتری داشته باشند. هر دو همچنین کنسول های پرچمدار جدیدتری هستند که برای علاقه مندان با تلویزیون های  4kطراحی شده اند و قیمت نسبتا بالایی ارند . اما کدام یک را باید برای خرید انتخاب کنید؟ در این مقاله رویارویی، را در پنج دسته تقسیم می‌کنیم: مشخصات، طراحی، کتابخانه بازی، سیستم عامل و ارزش/ویژگی‌ها.

ایکس باکس وان در مقابل ایکس باکس وان اس در مقابل ایکس باکس وان ایکس: چه تفاوت هایی با هم دارند و کدام کنسول ایکس باکس را باید بخرید؟

PS4 در مقابل PS4 Slim در مقابل PS4 Pro چه تفاوت هایی با هم دارند و کدام پلی استیشن 4 را باید بخرید؟

 

ظرفیت

Xbox One XPlayStation 4 Pro
CPU2.3GHz 8-core AMD custom CPU2.1GHz 8-core AMD custom “Jaguar” CPU
GPUIntegrated AMD graphics with 6 teraflops of performanceIntegrated AMD graphics with 4.2 teraflops of performance
RAM12GB GDDR58GB GDDR5
Storage1TB HDD1TB HDD
Optical Drive4K HDR Blu-ray/DVDBlu-ray/DVD

فقط با نگاهی به نمودار مشخصات مقایسه ای بالا، سخت است که بفهمیم چگونه PS4 Pro می تواند در اینجا برنده شود. ایکس باکس وان ایکس در اصل تقریباً همه چیز بیشتری دارد.

 

هر دو کنسول از یک CPU 8 هسته ای سفارشی AMD استفاده می کنند، اما پردازنده Xbox One X با سرعت 200 مگاهرتز سریعتر در 2.3 گیگاهرتز است. در بخش GPU، Xbox One X مزیت بزرگتری دارد. کنسول مایکروسافت که اخیراً منتشر شده است عملکرد گرافیکی شش ترافلاپس را ارائه می دهد. این 1.4 برابر بیشتر از PS4 Pro است.

 

Xbox One X همچنین ۱۲ گیگابایت رم GDDR5 را ارائه می دهد. مایکروسافت می گوید که 3 گیگابایت از آن برای کارهای سیستم عامل و بقیه 9 گیگابایت به بازی ها اختصاص دارد. این به تنهایی بیش از کل 8 گیگابایت GDDR5 PS4 Pro است.

 

از نظر فضای ذخیره سازی، هر دو کنسول یک هارد دیسک 1 ترابایتی ارائه می دهند و به شما امکان می دهند از درایوهای USB خارجی برای ذخیره سازی اضافی استفاده کنید. یکی از مزایایی که PS4 Pro ارائه می دهد این است که به شما امکان می دهد HDD را با یک درایو SSD یا بزرگتر تعویض کنید.

 

در حالی که PS4 Pro دارای پخش کننده Blu-ray است، فقط Xbox One X دارای پلیر است که قادر به پخش رسانه 4K HDR است.

 

در نهایت، عملکرد دنیای واقعی به این بستگی دارد که چگونه توسعه دهندگان می توانند از سخت افزار هر یک از کنسول ها استفاده کنند، اما روی کاغذ، ایکس باکس وان ایکس مشخصات کلی بهتری دارد.

برنده این بخش : Xbox One X

 

طرح

هر دو کنسول دارای روکش مشکی مات هستند. مسلما بزرگترین تفاوت بین آنها این است که ایکس باکس وان ایکس به طور قابل توجهی کوچکتر است و 11.8x9.5x2.4  اینچ 29.9x24.1x6 سانتی متراست که آن را به کوچکترین کنسول مایکروسافت تبدیل می کند. در مقایسه، PS4 Pro  ابعاد بسیار بزرگتر 12.8x11.6x2.1 اینچ 32.5x29.4x5.3 سانتی متر دارد. با وجود اندازه کوچکتر، ایکس باکس وان ایکس 1.2 پوند از PS4 Pro سنگین تر است و 8.4 پوند وزن دارد.

 

از نظر پورت، هر دو کنسول سه پورت USB 3.0، SPDIF و اتصالات اترنت را ارائه می دهند. PS4 Pro یک پورت برای دوربین پلی استیشن خود دارد، در حالی که Xbox One X دارای ورودی HDMI اضافی و خروجی IR است.

 

هر دو کنسول بسیار بی صدا کار می کنند، اما Xbox One X گرمتر کار می کند و انرژی بیشتری مصرف می کند. در آزمایش خود، ساعت مصرف Xbox One X را در طول بازی بیش از 170 وات داشتیم. همزمان دمای هوا از 61 درجه سانتیگراد گذشت. برعکس، ما PS4 Pro را با مصرف حدود 150 وات با دمای متوسط ​​40 درجه سانتیگراد در طول آزمایش‌های مشابه کلاک کردیم.

 

با وجود این، ما می خواهیم ایکس باکس وان ایکس را به دلیل ردپای کوچکتر و طراحی تمیز و مینیمالیستی اش تحسین کنیم.

برنده این بخش : Xbox One X

 

کتابخانه بازی ها

برای اینکه این مقایسه تا حد امکان عینی باشد، همه بازی هایی که امتیاز 70 و بالاتر را کسب کرده بودند را شمردیم تا ببینیم کدام کنسول بازی های جذاب تری ارائه می دهد.

 

در زمان نگارش این مقاله، کتابخانه PS4 با 796 بازی عرضه می شود. انحصاری های آن شامل بازی های قابل توجهی مانند Persona 5، Uncharted 4، Bloodborne و Horizon Zero Dawn است.

 

کتابخانه ایکس باکس وان شامل 563 بازی است که امتیاز 70 و بالاتر را کسب کرده اند. این کنسول توسط کنسول‌های انحصاری مانند Gears of War 4، Forza Horizon 3، Ori and the Blind Forest، Cuphead  و Killer Instinct پشتیبانی می‌شود. توجه به این نکته مهم است که اگر نسل Xbox 360 را از دست داده اید، مایکروسافت سازگاری رو به عقب با بازی های Xbox 360 را نیز فعال کرده است. که برخی از آنها بهبودهای Xbox One X را دریافت خواهند کرد.

 

این دسته در نهایت باید به اولویت شخصی شما برگردد، اما وقتی به اعداد خام مقایسه بازی‌های این نسل نگاه می‌کنید، کنسول سونی در حال حاضر در اینجا پیشتاز است.

برنده : PS4 Pro

 

سیستم عامل

در حالی که رابط کاربری سیستم عامل پلی استیشن ساده تر از مایکروسافت است، رابط کاربری Xbox One دستخوش تغییرات اساسی شده است. جدیدترین داشبورد آن که ماه گذشته منتشر شد، پاسخگوترین و مسلماً بهترین نسخه آن است.

 

هنوز هم منحنی یادگیری عمیق‌تری نسبت به مشابه پلی‌استیشن مینیمال دارد، اما ویژگی‌های بیشتری مانند ضبط ویدیوی 4k، پشتیبانی از صدای کورتانا، و ادغام برنامه پخش جریانی Mixer مایکروسافت را در سیستم‌عامل ارائه می‌کند، که جریان‌های ویدیویی با تأخیر کمتری نسبت به Twitch ارائه می‌دهد.

 

در حالی که داشبورد جدید ایکس باکس ویژگی‌های کمی بیشتر ارائه می‌دهد، نسبت به راه‌حل سونی بصری‌تر است. در حالی که رابط کاربری پلی استیشن طراحی ساده تری دارد که تاکید بیشتری بر بازی های شما دارد، رابط کاربری مایکروسافت درهم ریخته تر است و اخبار، معاملات، بازی ها، برنامه ها و سرگرمی ها را برجسته می کند. با این حال، سیستم عامل Xbox One به شما این امکان را می دهد که با پین کردن برنامه ها و بازی های مورد علاقه خود به منوی اصلی، ناوبری را ساده کنید.

 

رابط کاربری مایکروسافت و سونی هر دو نقاط قوت و ضعف خود را دارند، اما در پایان، مالکان بیشتر از کنسول های خود برای اجرای بازی ها و پخش فیلم/نمایش های تلویزیونی استفاده می کنند. هر دو سیستم از مجموعه استاندارد برنامه های پخش ویدیوی محبوب شما که شامل  Netflix، Hulu، Amazon Video  و غیره می شود، پشتیبانی می کنند. با توجه به اینکه هر دو کنسول به خوبی شما را به بازی‌ها و برنامه‌هایتان که بیشترین بازی را انجام داده‌اید، انجام می‌دهند، ما این یکی را قرعه‌کشی می‌نامیم.

برنده: قرعه کشی

 

ارزش و ویژگی ها

ایکس‌باکس وان ایکس با باتری‌های AA برای تکمیل کنترلر همراهش عرضه می‌شود، در حالی که سونی یک کابل شارژ USB مکمل را به همراه لوازم جانبی خود اضافه می‌کند. ما در اینجا راه حل سونی را کمی بهتر ترجیح می دهیم زیرا کاربران را از مشکل خرید باتری های اضافی نجات می دهد. PS4 Pro همچنین دارای یک هدست مونو است، در حالی که Xbox One X اینگونه نیست.

 

در حالی که می‌توانید ویدیوهای 4K HDR را روی PS4 Pro پخش کنید، کنسول سونی مانند Xbox One X دارای پخش‌کننده فیزیکی 4K HDR Blu-ray  نیست. با این حال، کنسول مایکروسافت 100 دلار بیشتر با 500 دلار قیمت دارد. مزیت دیگری که PS4 Pro ارائه می دهد این است که از واقعیت مجازی از طریق هدست پلی استیشن VR خود پشتیبانی می کند. کنسول مایکروسافت در حال حاضر از VR پشتیبانی نمی کند.

 

هنگامی که قیمت ارزان‌تر، محصولات خوب و پشتیبانی از واقعیت مجازی را در نظر می‌گیریم، در مورد ارزش و ویژگی‌ها به PS4 Pro اشاره می‌کنیم.

 

برنده: PS4 Pro

 

نتیجه

در نتیجه، دو برد برای ایکس باکس وان ایکس و دو برد برای پلی استیشن 4 پرو داریم. همانطور که در این داستان اشاره کردیم، هر دو کنسول نقاط قوت و ضعف خود را دارند.

 

شاید بزرگترین مزیتی که PS4 Pro ارائه می دهد کتابخانه بازی بزرگتر و مسلماً جذاب تر آن باشد. با این حال، در همان زمان، ایکس باکس وان ایکس انحصاری های خاص خود را دارد، احتمالاً بازی های شخص ثالث را بهتر اجرا می کند و با پخش کننده بلوری 4K HDR عرضه می شود.

 

ایده خوبی است که انتخاب خود را بر اساس موارد انحصاری که ترجیح می دهید و سیستمی که دوستانتان بازی می کنند، قرار دهید. آیا فرنچایزهایی مانند Halo و Gears of War را ترجیح می دهید؟ یا بیشتر از طرفداران Uncharted و The Last of Us هستید؟ خبر خوب این است که هر دو کنسول رده بالا عالی هستند و نمی توانید در انتخاب یکی از آنها اشتباه کنید.

کلمات کلیدی :

PS4 Pro درمقابل Xbox One X

آیا شما این متن را پسندیدید ؟ جهت ثبت ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .

درباره نویسنده ادمین سایت

من شهروز سمیعی هستم . طراح و برنامه نویس سیستم های تحت وب و موسس وب سایت n30game.ir . به زبان asp.net به تکنولوژیهای dotnet core ، mvc و webform مسلط هستم . با سازمانهای بزرگی همچون ماموت ، ماموت تلکا ، ماموت وزنه ، مایان دیزل ، کودکس ، آیس پک و پنبه ریز در زمینه طراحی و توسعه وب سایت همکاری طولانی مدت داشته ام .

نظرات شما برای ما مهم است

جهت ثبت نظر ابتدا در سیستم ثبت نام کنید.

تعداد نظرات (0)

لینک کوتاه : n30game.ir/a/743d

خبرنامه بازی ها

گالری